5 elementer i tillid
Det er givende at få sat psykologisk tryghed ind i en bredere forståelse af, hvad der har betydning for oplevelsen af tillid. Det kan fx handle om relationer, strukturer, indflydelse og kvalitet/faglig stolthed. Dermed får man som ledelse en anledning til at tale om og handle på de konkrete dilemmaer, der kan opstå, når en del af hverdagens mål og rammer baserer sig på tillid.

Fra strategi til praksis
Kom fra A til B, når strategien skal ud af mødelokalet. Nogle gange er der lang vej, fra en ny strategi eller indsats er besluttet, til den bliver en del af hverdagen og ny praksis i organisationen. Her har vi samlet de spørgsmål, der kan være gode at tale med hinanden om.

Uformelle samtaler som professionelt beredskab
Der kan være brug for at have samtaler der har en hensigt, men som har brug for en mere uformel ramme at foregå i. Her beskriver vi kort, hvad der adskiller uformelle samtaler fra de formelle, og hvad der er værd at være opmærksom på og huske undervejs i samtalen.

Gi’ jeres samarbejde en hånd
På en hurtig walk and talk kan I opbygge tillid til hinanden gennem et øget kendskab til hvad I sætter pris på i samarbejdet med hinanden.
Brug 15-30 minutter og følg spørgsmålene i guiden.

7 ting der skaber tryghed, når der sker forandringer
Det er en særlig ledelsesopgave at skabe plads til dialoger blandt medarbejdere når der er forandringer på vej. Brug 30-60 minutter på et personalemøde, til at tale om hvordan I hver især har det.

Vis mig din ledelseshånd
Din ledelseshånd er et redskab, du kan bruge alene og sammen med andre, når du skal sætte ord på, hvordan din ledelsesadfærd og dine konkrete handlinger gør en forskel og sætter fingeraftryk i organisationen.
I al sin enkelhed har du allerede redskabet ved hånden.
Brug spørgeguiden til en samtale med og om dig selv. Sæt ord på dine fingre.
